Hoppa till innehållet

Vanliga frågor

Här har vi sammanställt svaren på vanliga frågor om vår skola.

• Vi befinner oss på Röntgenvägen 19, med gångavstånd till pendeltåget. Skolan är placerad vid Flemingsberg centrum där det finns ett flertal bussar till Stockholms södra regioner.

• Det går ca 250 elever på skolan och upp till 32 elever i varje klass.

• Ja, skolan har en cafeteria som är öppen dagligen, där kan eleverna köpa toast, frukt, dryck, nudlar, kaffe och godis.

• Eleverna som går El- och energiprogrammet har praktik under vårterminen i årskurs 2 (fem veckor) och i årskurs 3 (åtta veckor).

• Vi har en specialpedagog, en kurator och en SYV. Specialpedagogen hjälper de elever som behöver särskilt stöd. Specialpedagogen ser till elevens inidivuella behov och anpassar studierna efter det. Vi har även extra studietid efter lektionen.

• Skolan arrangerar LAN en gång per år som brukar vara mycket uppskattat bland eleverna. Vi har en också en tjejgrupp och ett aktivt elevråd som träffas regelbundet. Vi har även engagerade lärare som utvecklar eleverna utanför lektionstid – exempelvis inom programmering och estetiska projekt. Under rasterna finns det biljardbord, pingis och många grupprum som man kan använda.

• För teknikprogrammet och el- och energiprogrammet är det en PC och för det estetiska programmet är det en Mac.

• Ja, vi har en egen fin restaurang med stort salladsbord och caterad mat.

• Vi har läxhjälp som vi kallar för studiestöd två gånger i veckan. Stödet erbjuds i samtliga ämnen.

• Schemat varierar beroende på klass och dag.

• Eleverna har idrott i Fleminghallen, vid Flemingsbergs pendeltågstation.

• Ja, alla våra elever får terminskort oavsett var man bor.

Hittar du inte svaret på din fråga?